الیسا جان الیسا جان ، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

ماهک من ......

الیسا تو شهر بازی...

1392/6/12 14:03
2,552 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به دختر سه ساله ام که کلی خانم شده و هر روز چیزای جدید یاد میگیره و تو هر شرایطی ول کنه کتاب نیست و هر بار که میرم کتابخونه دو ساعتی اون تو مشغول خرید کتابا میشم و کلی کتاب برات میگیرم و اونارو تو دو روز تموم میکنی گلم هر چند خیلی خوشحالم که انقد به کتاب علاقه داری اما باور کن منم کلی کار دارم ماما جونم  و اینبار که کتاب گرفتم دیگه یه جا بهت ندادم و قرار شد روزی یکی یکی  بهت بدم و تو هم خیلی ناراحت شدی گفتی یه دونه کتاب ؟؟ منم گفتم زحمت کشبدم رفتم برات کتاب گرفتم عزیزم و تو هم گفتی مرسییییییییییییییییییییییییی ... دخترم خیلی کنجکاوی و دوست داری از همه چی سر در بیاری و بدونی و خیلی قشنگ شباهت ها و تضادهارو پیدا میکنی  و من از روی کتاب باهات کار میکنم اما تو غیر از کتابم به بقیه چیزا دقت میکنی حتی تو فیلمها هم دنبال تضاد ها و شباهت ها هستی و وقتی بابایی هست و تو میگی دیگه بوسه بارون میشی و حسابی میچلوندت .اما عزیزم در کنار باهوش بودن و کنجکاو بودن  و کمک کردن و همه کارها یه کمی لجباز شدی و دوست داری همه کاراتو خودت انجام بدی از لباس پوشیدنت و انتخاب لباس و کفش و کیف تا دکور اتاقت و اسباب بازیت و هر چی که برای تو هستش و این روزها کلمه خودم  بیشتر از همه کلماتت به گوش میرسه و یه کم سخته برام اما میدونم هر کی بچه سه ساله داشته باشه  با این خودم گفتنها کاملا آشنا هستش  عزیزم و میدونم این روزها هم میگذره و این کاراتم میشه شیرین ترین خاطره ها عزیزم چون خیلی حساسم به تو رفتم چند تا کتاب گرفتم در مورد بچه ها و خیلی این مسئله برام راحت تر شد که این سن باید اینجوری باشه و اگه غیر از این باشه بعدا بچه دچار مشکلات زیادی میشه و خلاصه همیشه برای تغییراتت هم مشاوره میگیرم و هم کتاب و اینبار خیلی خوشحال شدم که همه سه ساله ها اینجورین و این تو نیستی که دوست داری همه کاراتو خودت انجام بدی و بعضی وقتها هم یه کم لجبازی کنی گلم هر چند انقد خوب میشناسمت که تو این حال و هوا هم میتونم آرومت کنم و به هدفم برسم عزیزم.

الیسا جونم عاشق آب بازی هستی و تا کسی بره حموم تو زودی باهاش میری و با گریه باید بیرون بیای و اگه کاری به کارت نداشته باشم همون جا میمونی عزیزم . بابایی گفته بود میخواد تو رو ببره شهر بازی و منم قبلش گفتم یه دوشی بگیری که گل از گلت شکفت و زودی پریدی تو حموم قربونت برم.

عروسک خندون من...

کلی رنگ بازی کردی چون خودمم داشتم بازی میکردم نتونستم عکس بگیرم....

فدای اون چهره پاک و معصومت بشم ...

یه هلوی تر گل و ور گل ....

قربون اون لبای نازت بشم که دلم ضعف میره واسه این عکست ... گفتی به من میوه نمیدی؟

اینم از پارک که عاشق بپر بپر بودی و بابایی همیشه میترسید و میگفت نه خطرناکه بچم یه چیزیش بشه چی ... و خلاصه منم پامو کردم تو یه کفش که باید بری و تازه برای سن تو هم نبود اما مگه میشه مامان الهام بخواد و نشه ...

ای جونم میپریدی و کلی ذوق میکردی و هی بند لباست باز میشد ....

دیگه خودت میبستی ...

عاشق دو دو چی چی هستی و کلی هم خندیدی و شعر خوندی...

استخر توپ که تا نرفته شروع کردی به بازیو دنبال بچه ها میگشتی ...

صداشونو از بالا شنیدی و گفتی بیایین اینجا با هم بازی کنیم ... قربونت برم که عاشق دوست پیدا کردنی ...

نگاه کن تا نیومده شروع کردی باهاشون بازی هر چنر ٤ سالی ازت بزرگتر بودن اما ببین چجوری داری باهاشون بازی میکنی...

بازم بپر بپر اما تا چشات به تاب افتاد زودی رفتی...

فدای خنده هات که از ته دلت میخندی...

وروجک باهوش من دیدی بچه ها میپرن نشستی و دست میزدی و بدون زحمت تو هم میپریدی...

اگه بری شهر بازیو ماشین سوار نشی میگی هیچی سوال نشدم ! ببین چقدر خوشحالی ....

گیر داده بودی به این قایق هر چی گفتیم برای سن شما نیست مگه گوش میدای تا اینکه موفق شدی و جالب اینجا بود بدون اینکه ما بهت بگیم خودت بلد بودی قربونت برم .

منتظری تا نوبتت بشه ... قربون اون ژست ایستادنت...

کار جدیدت که وقتی داری تمرکز میکنی لبات دیگه نیست ...

دیگه دیروقت شده بودو شامم همون بیرون خوردیم  .

دخترم:

 می خواهم برگردم به روزهای کودکی آن زمان ها که : پدر تنها قهرمان بود .
عشــق، تنـــها در آغوش مادر خلاصه میشد
بالاترین نــقطه ى زمین، شــانه های پـدر بــود …
بدتـرین دشمنانم، خواهر و برادر های خودم بودند .
تنــها دردم، زانو های زخمـی ام بودند.
تنـها چیزی که میشکست، اسباب بـازیهایم بـود
و معنای خداحافـظ، تا فردا بود…!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (34)

صبا خاله ی آیسا
12 شهریور 92 14:08
فرشته ی دوست داشتنی امیدوارم شهربازی بهت خیلی خیلی خوش گذشته باشی
افرین که عاشق کتابی گلم
تو دختر بااستعدادی هستی
خیلی دوست دارم عروسک خندون


بلهههههههههههههههه خاله جونم حسابی خوشگذشت. مرسیییییییییییییی. ممنونم عزیزم لطف داری . دخترای گل و نازتو ببوس
مامان آرسام
12 شهریور 92 14:55
آخی چه کیفی میکنه
منم آرسام بردم شهربازی ولی خیلی دلم براش سوخت که چیزی نمیتونست سوار بشه


حسابیییییییییییییییییی. عزیزم این روزا زود میگذره و موقعی میرسه که از بس این و اونو میخواد و ذوق میکنه کلی لذت میبری
مامان رادین
12 شهریور 92 15:14
همیشه شاد باشی عروسک نازززززززز


ممنونم خاله مهربوننننننننننننننننننننم
مامی مهتا
12 شهریور 92 16:17
عزثییییییییزمی الی بانو ..... خنده هات مثل همیشه شیرین و قشنگبود ...الهی همیشه لبات به گل خنده وا بشه ....


مرسییییییییییییییییییییی شما هم همینطور . ممنونم مهربونم. مرسی از دعای قشنگت .
مامان آيسو وآيسا
12 شهریور 92 18:56
چه عكسهاي خوشگلي
چه دخمل نازززي
دوستت دارم فرشته كوچولوي باهوش


مرسیییییییییییییییییییی عزیزم. ما هم همینطور خاله جونیییییییییییییییییی
میترا
12 شهریور 92 20:25
ای جووووووووووووونم قربون شیرینی های این بچه ها!
مامانی الیسا شمام خیلی با عشق و حوصله این کارا رو انجام میدین ایشالله همیشه شاد و سلامت باشین
فکرکنم حساسیت باباها رو نینیا همه جاییه.


مرسیییییییییییییییی عزیزم لطف داری . همینو بگو عزیزم . بابای الیسا که دیگه نگو حسابی همه چیو بررسی میکنه تا دخترش تو آرامش باشه
mahdi
12 شهریور 92 20:45

عالیییییییییییییییی
بهم سربزن منوهم لینک کن ممنونم
راستی اگه میتونی لوگوی وبلاگم روبذاربه وبلاگت باشه خیلی مهربونی


مرسیییییییییییییییییییی. حتما . ممنونم.
عمه راضی
12 شهریور 92 23:27
عزیزمیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی


مرسییییییییییییییییییی
بهار
13 شهریور 92 2:39
عزیزم موفرفری نازم


مرسییییییییییییییییی خاله جون مهربونم.
سهیلا مامان آیسا
13 شهریور 92 8:20
ای جونممم...معلومه که حسابی خوش گذروندی عشقم.بووووووووووووووس برای تو دختر نااااااااز


ممنونم خاله جونی مهربون . خیلیییییییییییییی خوش گذشت . مرسیییییییییییییییییی
محبوبه مامان الینا
13 شهریور 92 13:12
باز هم یه عنوان کتاب قصه ای :الیسا تو شهربازی.....
واااااااااااااااااای خدا چقدر تو نااااااااااااازی خاله عاشق اون فر موهاتم آفرین به دختر باهوش و مستقل که خودش از پس همه چی برمیاد

الهام جون متن آخرت غم نشوند تو دلم چیزی شده عزیزم؟! کسی ناراحتت کرده؟! خلاصه بدخواه مدخواه داشتی خبرم کن دوست جونم


محبوبه جون شاید اون کتابارو هم من نوشته باشم مگه نه.... مرسیییییییییییییییییییی. آره این روزا یه جورییم اما خوب میشم محبوبه جون و کار به این جاها نمیرسه اگه رسید حتما خبرت میکنم دوست گلم.
هادی
13 شهریور 92 13:21
سلام عزیزم . من عاشق اون عکس های زیر دوشتم خوشگل.


مرسیییییییییییییییییییییییییی.
شکیبا
13 شهریور 92 14:21
سلام شاهزاده خانوم چقدعکسات ناز وزیباست ایشالله همیشه شاد باشی به وب نازگل منم سربزن خواستی لینکم کن


سلام عزیزم . ممنون از لطفتون مرسییییییییییییییییییی. حتما عزیزم.
لیلا مامان پرنیا
13 شهریور 92 20:09
آفرین به تو دختر نازو باهوشم
وقتی تو حموم خیلی خوردنی تر میشی
همیشه به گردش ناناز خاله


ممنونم خاله جونی گلم. مرسییییییییییییییییی. ممنونم لیلا جونم
عمه ثمینا
14 شهریور 92 16:20

فدای این خنده هات بشم الهی .با عکسای تو دختر نیم وجبی(هر چقدر هم بزرگ و خانوم بشی واسه من که همون نیم وجبی هستی) کلی انرژی میگیرم و میخندم.انشاالله همیشه شاد ببینمت


ممنونم مرسیییییییییییییییییییییی.
مامان زری
14 شهریور 92 23:41
خیلی بهت خوش گذشته ها وروجک من

قسمت خوشمزشم واقعا خوشمزه بوده مگه نه؟




خیلییییییییییییییییییییی. جاتون خالییییییییی بود خاله جونی مهربونم .


مامان ساجده
15 شهریور 92 10:23
عزيزكم هميشه به گردش قربون دخمل باهوش كه انقدر به كتاب علاقه داره ماماني من خيلي تو كتابا خوندم كه اين سن سنه لجبازيه بايد باهاشون كنار اومد ولي ما مامانا تا بچه هامون ي كار خلاف ميلمون ميكنن فكر ميكنيم فقط بچه ما اينطوريه ولي وقتي بچه هايي رو ميبينم كه به هيچ وجه از حرفشون كوتاه نميانو فقط حرف خودشونو ميزنن ميفهمم نه بابا انقدرم كه فكر ميكردم متين لجباز نيست كلي هم خدا رو شكر ميكنم خدا اين گل دخترو برات حفظ كنه كه بازم تابع حرفتونه


ممنونم. خدا نکنه خاله جونی خوب و مهربونم. واقعا همینه منم خیلی حساسم و تا مطمئن نشم کاری نمیکنم وقتی الیسارو با بچه های دیگه مقایسه میکنم میبینم خودم یه کم توقعم بالا رفته ساجده جونم ما یه کم زیادی انتظار داریم از اینا بازم خدارو شکر تو هر شرایطی میتونم با حرف زدن باهاش قانعش کنم .میبوسمت دوست گلم.
سارا مامانی شیدا
15 شهریور 92 13:20
آفر ین عروسک خانم با هوش و مهربون و خوش تیپ
آفرین الهام جون که اینقدر برای الیسا جونم وقت میزاری مامان نمونه ای


مرسییییییییییییییییییییی خاله جون مهربونم. ممنونم دوست گلم لطف داری عزیزم
شبنم
15 شهریور 92 19:18
عزیزم الیسا جونم روز دختر رو بهت تبریک می گم گلم همیشه شاد و خندون باشی عروسک دوست داشتنی


ممنونم شبنم جونم مرسییییییییییییییییی
fatemeh
16 شهریور 92 9:04
سلام الیسا جون منم 1369/4/24 تولدمه باهم تو ی روز به دنیا اومدیم به من سر بزن منتطرتم


سلام عزیزم وای چه جالب حتما عزیزم
مامان مریم
16 شهریور 92 12:00
روزت مبارک فرشته ی خوشگل من


مرسیییییییییییییییییییییییی عزیزم
عمه راضی
16 شهریور 92 12:09
میشه اسم پاکتو رو دل خدا نوشت
میشه با تو پر کشید توی راه سرنوشت
میشه با عطر تنت تا خود خدا رسید
میشه چشم نازتو رو تن گلها کشید الیسای عزیزم روزت مبارک

مرسیییییییییییییییییییی
مامانی هدیه
16 شهریور 92 12:37
ایشالا همیشه همین قدر خوش بگذرونی دختر خوشگل
راستی هر چند دیر شد اما تولد 3 سالگی مبارک


ممنونم مرسیییییییییییییییییییییی
یاسمن مامان الیسا
16 شهریور 92 12:51
الیسای عزیزم روزت مبارک خاله


ممنونم مرسییییییییییییییییییییی
یاسمن مامان الیسا
16 شهریور 92 12:55
ای جان فدات اون ماهای فرفری خوشگلت الیسای عزیزم
الیسای ما هم عاشق استخر توپ و قلعه بادی هست


خدا نکنه خاله جونی مهربونم . الیسا هستن دیگه وروجک و داشتنیین
مامان آرشيدا قند عسل
16 شهریور 92 14:18
میشــــه اسـم پاکتو رو دل خـــــدا نوشت / میشه با تو پر کشید تــــوی راه سرنوشت



میشـــه با عطـر تنت تا خــــود خـدا رسید/میشــه چشــم نازتو رو تن گلهــــا کـشید



روز دختر بر اليساي گلم مبارک


ممنونم عزیزم مرسییییییییییییییییی
مامانی زهرا
16 شهریور 92 15:25
الیسا جونم روزت مبارک


مرسییییییییییییییییییییی
عمه ی آتنا
16 شهریور 92 16:26
دختران فرشتگانی هستند از آسمان

برای پر کردن قلب ها با عشق بی پایان...

الیسا جون روزت مبارک


مرسیییییییییییییییییییییییی
مهسا
16 شهریور 92 16:34
دختران فرشتگانی هستند از آسمان

برای پر کردن قلب ما با عشق بی پایان

این روز بر دختران دیروز و مادران امروز مبارک


ممنونم عزیزم مرسییییییییییییییییییی
سارا مامانی شیدا
16 شهریور 92 17:43
دختران فرشتگانی هستند از آسمان

برای پر کردن قلب ما با عشق بی پایان

روزت مبارک عزیزم. . .





مرسییییییییییییییییییییی
مرجان مامان آران
16 شهریور 92 21:27
قربونت برم الیسای ناز و خوشگلمممممممممممممممممم
روزت مبارک عروسکککککککککککککککک


خدا نکنه خاله جونی مهربونم . مرسییییییییییییییییییییی
زهرا
16 شهریور 92 23:05
الیسای خوشکلم روزت مبارک


ممنونم عزیزم مرسیییییییییییییییییییی
مامان الی
17 شهریور 92 1:28
الیسای نازم امیدوارم همیشه گل

لبخند روی لبهات بشینه

دوست داشتنی من همیشه شاد

باش


ممنونم خاله جونی مهربونم مرسییییییییییییییی از دعای قشنگتون
مامان رادین
19 شهریور 92 11:16
فرشته کوچولو روزت مبارک
ایشالا دختر خوبی برا مامان و سنگ صبور همیشگی بابایی باشی عزیزم


ممنونم خاله جونی مهربون خودم. مرسییییییییییییییییی ان شااله