الیسا جان الیسا جان ، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

ماهک من ......

خدا جونم ممنونم ازت...

1392/6/29 18:46
3,387 بازدید
اشتراک گذاری

عزیز دلم دختر گلم امروز هم تموم شد و چه خوب و .....

اول از همه ماجرای مشاوره که خیلی ها پرسیده بودن چرا رفتی و سنجش برای چی بود.

من هر سال بعد از تولدت میبردمت مشاوره  امسال میخواستم به یه نتیجه دیگه ای هم برسم اینکه خیلی ها بهم میگفتن چون در دوران بار داری کار میکردی و درس میخوندی و ... رو بچه تاثیر بد میذاره ... میخواستم ببینم درسته یا نه چون خودم اینجوری فکر نمیکرم. و میخواستم مطمئن بشم .و مشاور خودمون که میرفتیم پیشش یگه از آمل رفته بود و منم کلی گشتم  تا مشاور خوب گیر بیارم   وخلاصه  پیداش کردم و بعد از تماس گفت چون برای تربیت میخوای حضور بچه مهم نیست و من و مامان ملی رفتیم و تو رو نبردیم و تو اون جلسه  چون اولین باری بود که اونجا رفتم من از دوره بارداریم گفتیم تا الان و خلاصه این صحبتها:

چهار سال از عروسیمون گذشته بود که دیگه از طرف خانواده ها گفته بودن یه بچه بیارین و دیگه وقتشه آخه الیسا جون اولین نوه از هر دوطرف بود و همه مشتاق یه نی نی بودن  و مخصوصا پدر شوهرم و مادرم و خواهرشوهرم خییییلی اصرار میکردن و من و علی هم تصمیم گرفتیم  نی نی دار بشیم و خدا جون مهربون هم انگار خیلی با تصمیمون راضی بود آخه به یک ماهم نکشید که متوجه شدم باردارم و خودمم خیلی تعجب کردم و خلاصه دوران بارداری من هم اداره بودم هم سر ساختمون و هم درس میخوندم و مسافرت و مهمونی .... و بعد از دنیا اومدن الیسا جون  هم تو سه ماهگی سپردمش به مامان ملی خوبم و به کارم ادامه میدادم و چیزی که خیلی جای تعجب بود برام این بود که وقتی من نبودم این بچه سه ماهه شیر خشک و تو دهنش جمع میکردو میریخت بیرون  هیچی نمیخورد تا من بیام و شیره جانمو بهش بدم تا اینکه چند ماهی گذشتو مامان ملی عزیزم مریض شده بود که دوران خیلی سختی رو ما پشت سر گذاشتیم و من دیگه هم جا الیسا رو با خودم میبردم ... سر کار و درس و حتی تو نظارت هام هم این بچه با ما بود و کلا با هم بودیم و الیسا رو میخوابونم تو ماشین و... و الیسا از هفت ماهگی بین این همه اسباب بازی  عاشق کاغذ و خودکار بود و از همون موقع خط خطی میکرد و  صبح تا  از خواب بیدار میشد اول کاغذهارو بهم میرخت و عشقش کتاب بود حالا میخواست هر کتابی باشه و تو همون سنش غریبه هارو از آشنا به خوبی تشخیص میداد و نمیذاشت غریبه ای بغلش کنه تا اینکه مطمئن بشه و بعد .الیسا تو 11 ماهگی بعضی از کلمه هارو میگفت و چند تا از کلمه های انگلیسی رو و بعد دیگه حرف نزد و با اشاره همه چیو میگفت تا 2 سالگیش که تموم شد یه شبه کامل صحبت کردو دامنه لغتش به حدی رسیده بود که خودمونم تعجب کرده بودیم و تازه به ما میگفت من بلد بودم حرف بزنم اما دوست داشتم با اشاره بگم  و همچنان عاشق کتاب و کاغذ و خودکار موند و یه چیزی که همیشه باعث تعجبم میشد این بود که وقتی شب من برای الیسا کتاب میخوندم و اون میخوابید وقتی بیدار میشد دقیقا یادش بود من تا کجاشو گفتم و میگفت ادامشو بگو و حتی حرفهایی که قبل از خواب بهش میگفتم و بعد از بیداری 12 ساعت کاملا یادش بود و حتی میدونست تا کجاشو گفتی و من همیشه همه جا میگفتم این حرکت الیسا برام خیلی جالبه و اینکه مشاور بعد از شنیدن این خصوصیت الیسا تعجب کرد و گفت هنوزم همینطوره ؟ منم گفتم بله حتی دقیق تر هم شده و گفت الیسا رو چطور از شیر و پوشک گرفتی و منم گفتم خیلی راحت هر دوی اینها فقط یک هفته زمان برد و تموم شد و دفعه دومی نداشتیم  و کلی سوال دیگه و آخر گفت طبق گفته های شما من به یه چیزایی برخوردم که باید از الیسا یه سنجش هوش بگیریم هر چند معمولا تو 6 سالگی انجام میشه اما اگه میشه  هفته بعد با الیسا بیاین و این سنجش کمک میکنه شما بچتونو بهتر بشناسین و من و مامان ملی هم قبول کردیم و حالا بماند تو این یک هفته هزار تا فکرو خیال به سرمون زد و از مرکز مشاوره تماس گرفتن که همین امروز ( سه شنبه ) بیاین و منم قبول کردم و با همه نگرانیهایی که اصلا الیسا قبول میکنه که جواب بده یا نه و هزار.... من و الیسا و مامان ملی بعد از ظهر سه شنبه  ساعت 6 رفتیم  و وارد اتاق شدیم و چیزی دور از انتظار من چند نفر با هم برای سنجش اونجا بودن و الیسا هم خیلی خوب با ما اومد داخل و کنار اونا نشست و اول خانم حسینی شروع کرد و گفت به به چه دختر با کلاسی  الیسا هم زودی گفت مرسییییییییی و بعد گفت:

 اسمت چیه ؟ الیسا

چند سالته ؟  3 سالمه  تازه سه سالم شد

الیسا خواهر یا برادر داری ؟ نه من زکی ز دونه ام ( یکی یه دونه )

با کی بازی میکنی ؟ خب کلی عروسک دارم با اونا بازی میکنم

دوست داری مامانی برات نی نی بیاره ؟ آخه تو دل مامان من نی نی نیست بیچاره از کجا بیاره ؟؟؟

الیسا ما تو لیوان چی میریزیم؟ قهوه

چی ؟ قهوه آخه من قهوه دوست دارم (همشون زدن زیر خنده و بوسیددنش)

الیسا شب تو آسمون چی میبینی ؟ ماه و ستاره  تازه اگه ابری باشه خیچی ( هیچی ) اگه لعدو بگ ( رعدو برق ) بزنه نور هم میشه دید یا بعدش بارونم میاد بلههههه

الیسا مامان و دوست داری یا بابا ؟ مامان الهامو دیگ

چون مامان بود اینجا گفتی مامانو دوست داری ؟ بله اگه بابام بود میگفتم بابا اگه هردو باشن میگم هردوتاتونو دوس دارم

اسم چند تا حیوان نام ببر؟ کروکودیل    شیر    مار کبری

وای چه حیوونای سختی رو هم گفتی آفرین الیسا جون .. مرسی سخت نبود

وبعد گروه تصمیم گرفتن بدون حضور من و مامان ملی ازش تست بگیرن و مارو گفتن بیرون منتظر بمونید و این انتظار یک ساعت طول کشید  و گاهی صدای الیسا رو میشنیدم و کلی ذوق میکردم و از الیسا از روی فلش کارت ها خیلی سوال کردن و با آجر ها جمع و ضرب و تقسیم و ازش پرشیدن که تو ریاضی بلافاصله جواب میداد و خسته نمیشد و یک کاغذ و مداد دادن و گفتم مامان و بابا و خودتو بکش  و صداش میومد بیرون که با شعر چشم چشم دو ابرو به ترتیب میکشید و صدای مشاورها میومد که میگفتن خیلی قشنگ میکشی آفرین و دیگه تو سالن پر بود از مادرو بچه هایی که برای تست امروز اونجا بودن و منتظر جواب بودن و ما آخرین بودیم و دیگه نتونستم صداشونو بشنوم و با کلی استرس منتظر موندیم تا الیسا خانم ما اومد بیرون و گفت حالا نوبت شماست من نباید اونجا باشم و با این حرفش دلم میخواست بخورمش . من و مامان ملی رفتیم داخل و با کلی انتظار منتظر نظرشون بودیم .

یکی یکی شرو ع کردن به صحبت کردن:

اول از همه چیزی که باعث شد تا ما بخوایم از الیسا تو این سن کم سنجش انجام بدیم و مارو کنجکاو کرد اینکه گفته بودید وقتی چیزی براش میگید یا قصه ای براش میخونید و میخوابه و صبح بعد از بیدار شدن ادامشو میگه و میدونه کجا تموم شد بود و امروز متوجه شدیم الیسا دارای حافظه پایدار هستش و یک حافظه بلند مدت و قوی داره که کمتر پیش میاد چیزیو فراموش کنه .

ما یک سری سوال و تست از الیسا گرفتیم که خیلی چیزارو بابت این بچه متوجه شدیم  اول از همه این بچه دارای هوش هیجانی هست که امروزه هزاران کتاب بابت اینکه چطور کودکمان را دارای هوش هیجانی کنیم به بازار اومده و کودک شما دارای این خصوصیاته و خیلی عالیه .

درک الیسا بسیار بالاست و وقتی با این بچه صحبت کردیم از نوع حرف زدن جمله بندی ها و بکار بردن جمله ها  و بکار برن کلمات احساس کردیم با کودک 7 ساله ای طرفیم و الیسا از اون دسته از بچه هایی هست که فقط با یک بار گفتن متوجه میشه و برای خودش تصویر سازی میکنه و تو ذهنش میسپاره .

ما با الیسا گفتیم پدر و مادر و خودش رو نقاشی بکشه و اون تو نقاشیش مادرشو خیلی بزرگ و خودشو کوچیک اما کنار مادر و پدرشو کنار مادر اما یه کم کوچیکتر و پدربزرگ و مادر بزرگ رو هم کشید و نتیجه این تست :

الیسا عاشق مادرشه و دوست داره همیشه کنار اون باشه و مادرشو خیلی قبول داره و ما ازش پرسیدیم دوست داری در آینده شبیه کدوم یکی از اینهایی که کشیدی بشی ؟ و الیسا خیلی محکم و جدی گفت خب معلومه مثل مامان الهامم  و از کل نقاشیش فهمیدیم با اینکه عاشقانه دوستون داره خیلی هم ازتون حساب میبره و خودشم اینو قبول داره و از کشیدن تصویر باباش معلومه با باباش راحته اما توقع هیچ نه شنیدنی رو از باباش نداره و بشدت ناراحت میشه و اینکه ایسا جز پدرو مادرش کسای دیگه رو کشید نشون میده این بچه کاملا خانواده دوست اجتماعی هست و خیلی هم به پدرو مادرش اهمیت میده و این در بزرگسالی نیز میمونه و ازش پرسیدیم عکس این دختره که کنار مامان الهامه (خود الیسا) دختر خوبیه ؟ بله اما یه وقتهایی یه کم جیغ و داد میزنه و ما گفتیم چرا؟ الیسا: آخه شاید چیزی بخواد یا یه روزی باشه که یه کم لجباز شده باشه . حالا باید با این دختر چیکار کرد: الیسا: باید بهش گفت برو تو اتاق و به کار بد خودت فکر کن  . و ما بهش گفتیم تو اینکارو میکنی : الیسا: بله من همیشه بکارام فکر میکنم و از مامانم عذر خواهی میکنم .

 

الیسا خنده هاش از ته دله و گریه هاشم همین و کلا بچه حساسیه و همه چیو خیلی زود متوجه میشه مطمئن باشید حتی اگه تو اتاقش هم هست اما بازم تمام چیزارو میشنوه و متوجه میشه .

و بعد نتیجه ای که از الیسا و این سنجشی که گرفتن این شد :

الیسا باهوش بدنیا اومد میدونید از هر 100 الی 150 بچه ای که بدنیا میاد یکیش ممکنه مثل الیسا باشه و این خیلی هم به بارداری شما مربوط میشه چون شما در دوران بارداری مشغول کتاب خوندن و تحرک بجا و اینکه کار شما مثل همون ریاضیو حساب و کتاب میمونه ذهن جنین شما هم درگیر همین شد و کمک کرد تا در دوران جنین بودنش ذهن باهوشی داشته باشه  و اینکه عاشق کاغذو خودکار هست الیسا از دوران جنینی با اونا آشنا بود و هیچ چیزی مثل کتابو دفتر و مداد خوشحالش نمیکنه و اینکه بعد از بدنیا اومدنش براش بازم کتاب خوندین و با بچتون سختی و شادی رو تحمل کردین و با هم راهو رفتین همه اینا میتونه باعث شده باشه تا الیسا الان  جزو بچه های خاص شده باشه بچه هایی که تیز هوش بدنیا میان و تیز هوش میمونن و الآنم که اینجوری باهاش کار میکنید عالیه و خوش بحال الیسا که همچین مادری داره ....

و گفتن دیگه تو کالسکه موندنشم کمتر بشه و ماهگرد های رسمی بصورت جشن هم به دو ماه یکبار و سه ماه یکبار یعنی منظم نباشه میتونین جشن هارو کم کم بذارین برای روز دختر روز کودک و .... چون دیگه الیسا داره بزرگ میشه و باید خودشم اینو درک کنه و تو عمل ببینه.

خدایا با چه زبونی شاکر این نعمتی که بهم دادی باشم با چه زبونی خدا جونم میدونم خیلی صبوری کردم و خیلی طاقت آوردم اما تو هم با چیزی که بهم بخشیدی خستگی همه اونا از تنم رفت و امروز دیدم به زندگی عوض شد من امروز قلبم از بس تند میزد انگار میخواست بیاد بیرون از تنم ....

بعد از نظر نهاییشون گفتن که اگه شما مایل باشید ما یه کلاس برای بچه های باهوش برگزار میکنیم و ازتون میخواهیم تا الیسارو بیارید تا به همراه ما به بچه ها آموزش بده و منم از اونجایی که اصلا نه گفتن بلد نیستم گفتم بعدا جوابشو میگم بعد به بابا گفتم   که بابایی اصلا دوست نداره و گفت بچم خسته میشه و اونا برای کار خودشون الیسای منو میخوان ولش کن و بذار الیسا با بچگیهای خودش بزرگ بشه و منم کاملا موافق بودم و گفتم نه و هر چند دو بار دیگه تماس گرفتن  و دوباره گفتن اما بازم قبول نکردیم دخترم .

وقتی از مشاوره برگشتیم گفتم میخوام پیاده بریم و تو هم گفتی پس مسابقه بدو بدو و منم مثل تو بچه شدمو همراهت میدوئیدم و میخندیدم و یهو بغلت میکردمو حسابی میبوسیدمت و مامان ملی هم با دیدن ما یواش یواش اشک میریخت ....

بابایی که اومد تا بهش گفتم زودی بغلت کردو حسابی بوسیدتت و گفت بیا بریم برای دخترم یه شیرینی بگیرم و رفتیم شاه بلوط و هر چی شما دوست داشتی بابا هم همونو گرفت و کلی خوشحال بودیم و تا صبح خوابم نمیبرد و هی میبوسیدمت و نازت میدادم یه حسه عجیبی دارم انگار یکی میخواد تو رو از من دور که نمیدونم چیه اما خیلییییییییییییییییییییی خوشحالم و خدارو هزاران بار شکر میکنم ... انگار به تمام آرزوهام رسیدم خدایا شکرتتتتتتتتتت....

یادمه وقتی الیسا رو سه ماهه باردار بوم خوردیم به 48 محرم و اداره دوروزی تعطیل بود و منم یه روز مرخصی گرفتم تا بریم امام رضا آخه مامانی من عاشق امام رضام و با اینکه حالم خیلی هم خوب نبود اما رفتیم و منم بیشتر پشت دراز میکشیدم تا برسیم البته یه سر به بجنورد هم زدیم همه جا برف بود و با خاله زهرا و آقا وحیدو داوود جان کلی تو برفها بودیم و لذت بریم و بعد هم سری به اسفراین خونه دایی اصغر (خدا بیامرز) رفتیم و خیلی خوش گذشت و دایی اصغر خیلی سفارش کرد ترو خدا مواظب باشین و آروم برین و بعد تو اون سرمای زمستون تو اون برف و باد رفتم پیش امام رضا خیلی شلوغ بود و منم همینطور اشکام میریخت و از امام رضا فقط یه چیزی خواستم و اونم یه دختر تا همه چیزم بشه یه همدم تا براش بمیرم یه خواهر تا همیشه کنارم باشه (الآنم اشکام نمیذاره خوب بنویسم) و گفتم آقا من به اجبار نمیخوام اما .... تا اینکه درست سه سال بعد روز تولد امام رضا سنجش الیسا بودو من تازه فهمیدم چه هدیه ای بهم داد یا امام رضا حالا که همچین هدیه ای به من دادی خودتم ازش محافظت کن ....

تو مسیر مشهد....

 بجنورد

نگاه دارم برف بازی میکنم کلی یخ کردم اما خیلی خوشگذشت...

اینم یه موزه توی بجنورد بود که فکر کنم همون یه سال برگذار شد اینم به افتخار من و تو بود مگه نه چشمک

اینجا هم اسفراین بودیم اینم دایی اصغر مهربون ( خدا بیامرزتش )...

 

یادی از گذشته های شیرین تر از عسل ....

 

 

 

 

 

 

 

 تو همونی که من آرزوشو داشتم الیسا جونم

تو همون جای خالی قلبم  تو بودی و من نمیدونستم کی میای و چه خوب و بجا اومدی ...

دخترم  همدمم  رفیق تنهایی های من   همراه کوچولوی من همیشه شاد بمون و شاد زنگی کن و اونطوری که خودت دوست داری زندگی کن نه اونطوری که دیگران دوست دارن .

الیسا جونم عمرم   نفسم   هستی من  تمام من    عاشقانه دوست دارم مادر

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (75)

جیران بخشنده
27 شهریور 92 14:58
قربونت بشم که این قدر باهوشی عزیز دلم تو یه دختر خاصی یه دونه ای خیلی دوست دارم عزیییییزم


خدا نکنه عزیزم . ممنونم مرسیییییییییییییییییییییییییییییییی
مامان آترینا
27 شهریور 92 16:30
الهام جونم بهت تبریک میگم بخاطر داشتن الیسا عزیز
و دوم به خاطر پشتکار و مهارت مادر نمونه بودنت







خانومی آدرس ایمیلم اینبار هم نیومد


ممنونم عزیزم مرسیییییییییییییییی. نه عزیزم .
ونوس
27 شهریور 92 19:46
سلام الهام جان.عزیزم من همیشه وبلاگ شما رو دنبال میکنم به صورت خاموش
اما این پست شما روشنم کرد
حقیقتا من اسفراینی هستم و ساکن بجنورد
خیلی خوشحالم برات عزیزم به خاطر دختر گل و باهوشی که داریو یقین دارم الیسا جون و خانواده اش لایق بهترینها هستند
الهام جان در رابطه با تصمیمی که شما و همسرتون گرفتید خواستم بگم که بهترین تصمیم هست که در آن واحد میشد گرفت و همین که شما به عنوان یک مادرنمونه تمام سعی تون رو برای پرورش دخترتون می کنید برای الیساجون بهترین حالت ممکنه چراکه به نظرمن اینجور کلاسا فقط بچه رو از زندگی اجتماعی طبیعیش دور میکنه...
عزیزم خوشحال میشم دفعه بعد تشریف آوردید این طرفا در خدمتتون باشیم.بدون تعارف
امیدوارم الیساجون تو زندگیش همیشه همینطور شاد و موفق باشه


سلام وست عزیز و ممنون از اینکه به ما سر میزنید . چه جالب . ممنونم عزیزم مرسییییییییییییییییییییی. رسته دوستم دلم میخواد الیسا تو دوران بچگیش راحت و شاد باشه و اینهمه عجله نیازی نیست . ممنونم دوست مهربونم ما هم خوشحال میشیم در خدمتتون باشیم عزیزم .
مامان زری
27 شهریور 92 21:34
وای واقعا خیلی خوشحال کنندست
البته از همون اولم که وب الیسا رو دیدم فهمیدم که چه دختر باهوش و با استعدادیه،یادت باشه همیشه بهت میگفتم کاش دختر منم مثل الیسا جون باهوش و با استعداد باشه
ولی واقعا بهت تبریک میگم الهام جون با این دختر مثل ماهی که داری


ممنونم وستم. فربون لطفت عزیزم همیشه بهمون لطف داشتیو داری .
مامان بردیا
27 شهریور 92 22:05
مامانی واقعا بهت تبریک میگم.خدا این فرشته کوچولوی باهوشتون رو حفظ کنه.امیدوارم همیشه شاد و موفق باشین


ممنونم عزیزم . مرسیییییییییییییییییییی. ممنونم
مامان بردیا
27 شهریور 92 22:05
سلام .بردیای دوچرخه سوار منو دیدین؟؟بدو بیا




میام ببینم پسردوچرخه سوارمونو


الی مامی آراد
27 شهریور 92 22:24
آفرین به الیسا جون باهوشم الهام جونم بهتون تبریک میگم


ممنونم دوست گلم مرسیییییییییییییییییییییییی
مامان ابسا
28 شهریور 92 0:07
الیسای باهوشم خدا نگهت داره برای مامان و بابات
از دیدن عکسات کلییییییییییییی لذت بردم
خوشگلم خیلی خیلی دوست داشتنی هستی


ممنونم عزیزم مرسییییییییییییییییی . ممنونم خاله جونی گل و مهربونم
مامان نیایش
28 شهریور 92 0:58
ماشالا به الیسای عزیزم. الهی که خدا حفظش کنه.مامان الیسا کار شما از این به بعد خیلی سختتر شده.آخه الیسا جون بیشتر از سنش می فهمه.موفق باشی


ممنونم عزیزم . قربونت برم . واقعا همینه اما دلم میخواد خیلی آروم و با سنش پیش بره هر چی باشه همش 3 سالشه ولی چه کنم که خودش میخواد. مرسی عزیزم
عمه راضی
28 شهریور 92 1:02
ماشا الله آفرین به دختر خوشگل و ناز و باهوشم عزیزکم واست آرزوی سلامتی و موفقیت میکنم اسپند یادت نره مامانی یاد این عکساش هم بخیر هیییییییییییییییییی چه روزایی بود خیلی زود میگدرن

ممنونم . مرسییییییییییییییییی . باشه حتما مخصوصا این روزا دیگه یادم نمیره. من با آپلود کردن هر کدومش کلی اشک ریختم آخه اون موقع خیلی کار داشتم و دل سیر ...... وای وقتی فیلمی که تو ثمینا تابش میداینو میدید کلی ذوق میکرد و میخندید تا اینکه گفت الآن چرا نمیان اینجا... واقعا یادش بخیر چه روزایی بود هییییییییییییییییییییییییییی

مامان عسل
28 شهریور 92 1:25
ی خوای صورت کسی رو که واقعا دوست داره ببینی؟اینو به 10 نفر بفرست بعد برو به ادرس http://amour-en-portrait.ca.cx/(این یه بازی فرانسویه)صورت کسی که دوست داره ظاهر میشه خطر سوپریز شدن!(تقریبا 90%شبیه)من خواستم این بازیو دور بزنم مستقیما رفتم به اون ادرس گفت اینطوری نمیشه باید به10نفر بفرستیش نمیدونم چه طوری فهمید
مامان الی
28 شهریور 92 1:53
سلام مامان گل

خیلی از خوندن این مطلب کیف کردم

واقعا خوشحال شدم امیدوارم همیشه

الیسا جون برات بدرخشه

مواظب استعدادهاش باش و شکوفاشون

کن .

ممنونم دوست گلم مرسییییییییییییی از لطفت

میترا
28 شهریور 92 9:11
اول از همه 38ماهگردت مبارک پرنسس...
دو پست اخرو یکجا خوندم...مامان الیسا واقعا ی جوری مینویسین اشک ادم درمیاد...من در مورد بچه ها هیچی نمیدونم...و اینکه این وبلاگو پیدا کردم کاملا اتفاقی بود اما واقعا از این موضوع خوحالم...با ذوق میام وبلاگو میخونمو کلی انرزی میگیرم.گاهی ارزو میکنم ادم بخواد بچه دار شه مث الیسا باشه بچش و مادر شدنشم مث مادر بودن شما باشه ...خداروشکر استرس شما هم رفع شد و ی خبر به این خوبی بهتون دادن الیسا ی دنیااااااااااااااااااااااااااااااا بوسسسسسسس


ممنونم عزیزم مرسیییییییییییییییییی. قربون تو دوست گلم که لطف میکنی و به ما سر میزنی و اینهمه لطف داری به ما عزیزم این بوسه های سفارشی بچسبه به صورت ماهت
میترا
28 شهریور 92 9:13
راسییییییییییییییییییییی مامان الیسا من ساری قبول شدم...احتمالا محل تحصیلمون آمل شماس!!!26م ثبت نام بودم ورودی بهمنیم


مبارک باشه عزیزم مباااااااااااااااااارکت باشه الهی موفق باشی . پس دیگه میای آمل عزیزم امیدوارم سالهای خوب و خاطرات خوبی برات بجا بمونه و هر نوع کمکی سوالی یا هر چیز دیگه ای بود دوست خوبم من در خدمتم خیلی خوشحال میشم بتونم کمکت کنم .
مامان مریم
28 شهریور 92 9:19
الهی واقعا تبریک میگم بهت الهام جوونم خیلی خوشحال شدم ...امیدوارم الیسای خوشگلم همیشه و همیشه باعث افتخارتون باشه...وای عکسای کوچولوئیش چقد ناز و خوردنی بود...مثل یه تیکه ماهه


ممنونم دوست گل و مهربونم. مرسیییییییییییییییی. ممنونم
هادی
28 شهریور 92 11:53
سلام عزیزم . کار با خانه داری هیچ منافاتی نداره. همیشه خوش باشین به ما هم سربزنین .


ممنونم عزیزم
هادی
28 شهریور 92 12:11
سلام عزیزم لینکی. اگر خواستی لینکم کن.دوست دارم


ممنونم. دوست عزیز.
مــآمــآنــے
28 شهریور 92 12:25
ماشالله و لا حول ولا قوه الا بالله العلی و العظیم

خدا ایشالله سایه شما و پدرشو بالا سر این شیرین عسل نگه داره


قربونت برم عزیزم مرسییییییییییییییییییییی
شبنم
28 شهریور 92 13:41
ای جونم باهوش خاله نابغه ی مامان الهام تبریگ می گم خیلی خبرخوبی بود خیلی خوشحال شدم و اینکه چقدر دوران بارداری مهمه پس این باهوشی برمیگرده به خود شما!الیساجان من یقین داشتم که شما نابغه و باهوشی این رو قبلا به مامان الهام گفتم مبارکتون باشه همچین دخملی باهوشی دارین خدا حفظش کنه و باز هم تبریگ می گم


ممنونم عزیزم مرسییییییییییییییییییی.ممنونم. قربون تو دوست گل و مهربونم که اینهمه به ما لطف داری عزیزم
شبنم
28 شهریور 92 13:57
الهام جون می تونم بپرسم کدوم دانشگاه درس خوندین؟


چالوس عزیزم
✿♥✿ محمدپارسا دردونه ی مامان و بابا ✿♥✿
28 شهریور 92 15:31
سلام عزیزم
بله که الیسای ناز و وروجک بایدم باهوش باشه
من که خیلی دوسش دارم و امیدوارم همیشه شاد و موفق باشه
انشالا خانوادتون زیر سایه امام رضا باشید و خودش ازتون مراقبت کنه



سلام دوست گلم. ممنون از لطفت . ما هم شما رو خیییییییییییییییلی دوست داریم مرسییییییییییییییی. ممنونم از دعای قشنگت مرسیییییییییییی
مامان نی نی
28 شهریور 92 17:06
وای عسل خاله چشم نخوره یه وقت الهام جون
ی اسپند براش دود کن عزیزم
مواظب الیسا جون باش الهام جون


ممنونم دوست خوبم . حتما عزیزم مرسیییییییییییییییییییی. قربونت برم مهربونم
جیران بخشنده
28 شهریور 92 20:30
سلام الهام جون من امروز شما رو توی پاساژ بزرگ دیدم خیلی ذوق کردم گفتم وای مامان بابای الیسا ولی خجالت کشیدم بیام بهتون سلام کنم ما دقیقا رو به روی شما توی مانتو فروشی میخک بودیم خیلی خوشحال شدم از این که دیدمتون


سلام عزیزم . واقعا ؟آفرین با اینکه الیسا جون با ما نبود خوب مارو شناختی . چرا قربونت برم خیلی خوشحال میشدم از نزدیک میدیدمت گلم .
مامان رونیکا
28 شهریور 92 22:32
خیلی خوشحالم که همه اون نگرانیا و استرسا دیگه تموم شد...دیشب که نوشته هاتونو خوندم یدفعه ای اشک تو چشام جمع شد ،راستی منم که باردار بودم نینیمو به امام رضا سپرده بودم ....مثل شما هم درس میخوندم و هم تا روزای آخر تو رفت و آمد و مسافرت بودم آخه اینجایی که هستم خیلی دورم نسبت به خانواده اونا شمال و تهران....... منم........بوشهر



ممنونم دوست عزیزم . قربون قلب مهربونت . ای جانم پس تو هم ... از هر دو خانواده دوری عزیزم میدونم خییلی سخته اما امیدوارم کنار هم خوشبخت و سلامت و شاد باشید.
زهرا مامی ویونا
29 شهریور 92 0:58
عزیز دلمم.....ایشالله همیشه بهترینها نصیبت بشه...کاملا از دخترمون مشخص بود که بهترینه..الهام جون خداروشکر از فکر بد در اومدی ...خوشحالیت همیشگی دوستم...حتما صدقه بگیر و برای دخترت اسپند دود کن
پست مادرو دختری عالی ای بود...بوس


ممنونم خاله جونی مهربونم. مرسیییییییییییییییییییییییی. واقعا همینطوره آخه من برای تربییتی رفته بوم که سر از سنجش در آوردیم برای همین تر سیده بودم و استرس داشتم . مرسییییییییییییییی. قربونت برم . ممنونم دوست گلم
مرجان مامان آران
29 شهریور 92 3:14
واییییییییییی عزیزمممم باورتت نمیشه به جون آران وقتی خوندم انقدررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر خوشحال شدم نگو حتی بغضم گرفت از خوشحالی انگار دختر خودمههههه
افرین به مامان خوب و مهربون و فداکار و بابای خوبش افرین و هزار ماشالاااااااااااا با الیسای ناز و عزیزم که خیلی دوستش دارمممم
من عاشق امام رضاممممم
الیسای نازم خیلی چهره معصومو دلنشینو خوب و مهربونی دارههههههههه پاک و ساده
واقعا میگما بخدا ایشالا همیشه شاهد موفقیت های روز افزونش باشینو خوشحال و خندان باشید در کنار همممم
برات هزار هزار هزارررررررررررررررررررررررر بار اروزی شادی و موفقیت میکنم الیسا و الهام نازنینممممممم
دوستت دارم خیلی زیادددددد


مرجان جونم بس که مهربونی و خوش قلب عزیزم مرسییییییییییییییییییییییییی . ممنونم عزیزم مرسیییییییییییییییییییییی از اینهمه لطفت دوست جونی خودم . قربونت مرجان جون از دعای قشنگت مرسیییییییییییییییییی. منم خیلییییییییییییییییییییی دوستون دارم گلم
مرجان مامان آران
29 شهریور 92 3:15
من عاشق امام رضاممممم
الیسای نازم خیلی چهره معصومو دلنشینو خوب و مهربونی دارههههههههه پاک و ساده
واقعا میگما بخدا ایشالا همیشه شاهد موفقیت های روز افزونش باشینو خوشحال و خندان باشید در کنار همممم
برات هزار هزار هزارررررررررررررررررررررررر بار اروزی شادی و موفقیت میکنم الیسا و الهام نازنینممممممم
دوستت دارم خیلی زیادددددد


قربونت برم دوست گل و مهربونم
مامان آیسو وآیسا
29 شهریور 92 15:10
ماشالله به تو فرشته خوشگل وباهوش


ممنونم خاله جونی عزیزم مرسیییییییییییییییییییییی
مامان پندار
30 شهریور 92 2:42
عزیزم ... فدات بشم نابغه زیبای من.... ماشالله به تو .... الهی همیشه از چشم بد و نظر بد دور باشی .....
الهام جون اسفند و صدقه فراموشت نشه. ......
حسابی پرنسس منو ببوس و بغل محکم از طرف من تا انشالله یه روزی ببینمش از نزدیک


خدا نکنه دوست عزیزم . ممنونم . مرسی از دعای قشنگت . ممنونم حتما. انشااله این بوسه ها هم برای پسر نازو چشم قشنگ و ملوس خاله الهام
محبوبه مامان الینا
30 شهریور 92 9:18
سلام الهام مهربونم

خییییییییییییییییییییییییییییییلی خوشحال شدم که همه چیز عاااااااااااااااااالی بوده البته این قضیه کاملا مشخص و مبرهن بود واسه هممون عزیزمبه نظر من هم حق با آقای پدره و از الان زوده که دختر باهوش مارو درگیر این کلاسها کنی و چه خوب که الیسا رو از بچگی و بچگی کردن دور نکردین عزیزم در مورد هوش هیجانی من هم خیلی مطلب خوندم و این خیلی عالیه که الیسا جون این امتیاز رو داره

الهام جون قبلا هم بهت گفتم یکی از دلایلی که من خیلی دوست دارم و خیلی بهت احساس نزدیکی میکنم همین وجه اشتراکمون تو داشتن دخترایی هستش که تنهایی مارو پر کردن و همدم ما هستن یادته روزای اولی که واست کامنت دادم اینو واست نوشته بودم؟

انشاله خدا همه بچه ها رو در پناه خودش حفظ کنه

راستی دوستم خوشحال میشم ایندفعه که تشریف آوردین بجنورد در خدمتتون باشیم

واااااااااااااای خداااااااااااااا موشک موشک مموش و ناز و تپل مپل ما رو ببین

الهام جون مطمئنم که در آینده و حتی زمانی که الیسا جون بزرگ میشه و انشاله نیمده گمشده اش هم پیدا میکنه شما واسش بزرگی و بهترین همدم و مونس و دوست هستی واسش و بهترین مامان دنیایی براش






سلااااااااااااام محبوبه جون دوست همیشگی من. ممنونم دوستم که به فکر مابودی . همیشه به ما لطف داشتی عزیزم . ما هم همین فکرو کردیم امیدوارم تصمیم درست رو گرفته باشیم و بیشتر از همه دلمون میخواد الیسا با حس بچیگیهاش و شیطونیهای بچگونش بزرگ بشه . واقعا هم همینطوره عزیزم مخصوصا مایی که این دخترها برامون چند منظوره هستن و اصلا میدونی چیه تا دختر نداشته باشی فرقشو نمیتونی درک کنی چقدر شیرین و ....قربون قلب مهربونت مرسی شما که یواشکی میاین میرین ... اما حتما میبینمت...قربونت برم خدا کنه همینطور باشه و فقط کنارمون باشه هیچ چیز دیگه ای ازش نمیخوام آخه فکر میکنم نفسم به نفسهای الیسا بنده . محبوبه جونم خیییییییییییییییییییلی دوست دارم و انگار سالهاست دیدمت و میشناسمت و باهات خیلییییییییییییییی راحتم عزیزم به امید دیدار تا من این خواهر گلم و دختر نازشو از نزدیک ببینم


محبوبه مامان الینا
30 شهریور 92 10:59
لطف داری عزیزم
آخه عزیزم ما که میایم اونجا با چند تا خانواده هستیم و جدا شدن از جمع برنامه ریزی میخواد و سخته
اما شما اینجا فامیل دارین و میای خونه خواهر شوهرت واسه همین راحت تر میشه برنامه ریخت
راستی الهام جون تو دوران بارداریت هم خوشگل بودیا


ما در خدمت همتون هستیم عزیزم . اما خیلی دوست دارم پیشمون بیاین. حتما وقتی اومدم ددلم میخوا ببینمت حالا تا فرصتی بشه حتما . مرسییییییییییییییی
محبوبه مامان الینا
30 شهریور 92 11:08
الهام جون چند بار نوشتم تو ارسال خطا داد امیدوارم رسیده باشه


ای جونم پس حسابی کلافه شدی اما اومد دوست جونی
مامی مهتا
30 شهریور 92 11:49
چقدر خوب و عالی ... تبریک به الهام عزیز به خاطر داشتن همچین فرشته نازنینی ... هدیه امام رضاست دیگه ... ایشالله همیشه امام رضا پشت و پناهش باشه .... دوستتون دارم یه عالمه ....


ممنونم عزیزم مرسییییییییییییییی بابت تبریکت عزیزم. واقعا همینه ... قربونت دوست گلم با عای خیلی قشنگت الهی پشت و پناه همه بچه های دنیا باشه .... ما هم خیلییییییییییییییییییی دوستون داریم
مامان حلما
30 شهریور 92 12:15
سلام مامان مهربون
خوش به حال الیسا جون که مادر و پدر ی مهربان و دلسوز دارد
امیدوارم هیچ وقت موهبت داشتن پدر و مادر را خدا ازش کم نکنه
وقتی نوشته های آکنده از مهرتون را برای دختر گلتون خوندم خیلی لذت بردم . خیلی مهم است که هر مادر یا پدری این توانایی رو داشته باشد تا دختری مثل الیساجون تربیت کند.که همه پدر و مادرها حسرت داشتنش رو دارن.من هم خیلی دوست دارم حلما را مثل الیساجون با درک بالا تربیت کنم و از شما میخواهم اگر مرجعی سراغ دارید لطفا به من هم اطلاع رسانی کنید کتاب یا سایت مفیدی و... ممنون میشم.چون میخوام از همین حالا شروع به تقویت هوشش کنم.مرسی خاله مهربون این رو هم از طرف حلما هدیه میدم به الیسای باهوش و دوست داشتنی_______________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶_¶¶¶22222¶¶¶¶¶¶¶
_____________¶¶¶22222222¶¶¶¶2222222222222¶¶
____________¶¶222222¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶22222¶¶
____________¶222222¶¶22¶¶222¶¶22¶¶¶2¶¶22222¶
___________¶¶22222¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶2¶¶¶¶¶2¶¶222¶¶
___________¶¶22222¶2222¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶2¶¶2¶¶222¶¶
___________¶¶22222¶222222222222222¶¶2¶222¶¶
___________¶222222¶22222222222222¶¶2¶¶22¶¶¶¶¶
_______¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶2¶¶22222222222¶¶¶¶2¶22¶¶¶2¶¶¶¶
_______¶¶2222¶¶¶¶¶¶¶¶2222222¶¶¶¶22¶¶¶2¶¶222222¶¶
________¶¶222222222¶¶¶¶¶22¶¶¶¶22222¶¶¶222222222¶
_________¶¶22222222222¶¶¶¶¶22222222¶¶22222222¶¶¶
_______¶¶¶¶¶2222222222222¶¶¶¶¶2222¶¶22222222¶¶
______¶¶222¶¶¶22222222222222¶¶¶¶2¶¶2222222¶¶¶
_____¶¶222222¶¶¶222222222222222¶¶¶¶22222¶¶¶
______¶¶¶¶22222¶¶¶2222222222222222¶¶22¶¶¶
________¶¶¶¶¶¶222¶¶¶¶2222222222222¶¶¶¶¶
____________¶¶¶¶222¶¶¶¶¶¶222222¶¶¶¶¶¶
______________¶¶¶¶2222¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
_________________¶¶¶¶¶¶¶__¶¶¶¶
__________________________¶§¶¶
_________________________¶¶§¶
_________________________¶¶¶¶______¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
_________________________¶§¶¶___¶¶¶¶¶77¶¶¶777¶¶¶
________________________¶¶§¶____¶7777¶¶¶¶777¶¶¶¶
__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶________¶¶¶¶___¶¶¶¶¶¶777¶¶¶¶¶
_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶77¶¶¶¶______¶§¶¶¶¶¶¶¶¶777¶¶¶¶¶
____¶¶¶777¶¶¶¶¶77¶_____¶¶§¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
______¶¶¶¶¶777¶¶¶¶¶¶___¶¶§¶
_________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶§¶¶
_____________¶¶_____¶¶¶¶§¶
______________________¶§¶¶______¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
_____________________¶¶§¶____¶¶¶¶¶777¶¶¶¶¶¶¶¶
_____________________¶¶¶¶___¶¶777¶¶¶¶¶777¶¶¶¶
_____________________¶§¶___¶¶¶¶¶¶7777¶¶¶¶¶
____________________¶¶§¶¶¶¶¶¶¶¶77¶¶¶¶¶¶¶
____________________¶§¶¶¶¶¶__¶¶¶¶¶
___________________¶¶§¶
___________________¶¶¶¶
_______________ ___¶§¶¶



سلام دوست عزیزم ممنونم که به ما سر زدید و اینهمه لطف بهمون دارین دوستم . ممنونم . قربونت عزیز دلم ممنونم که منو لایق دونستید دوست عزیزم و ممنون از کادوی خیلیییییییییییییییی قشنگتون مرسیییییییییییییییییییییی
هیراد و عمه لیلاش
30 شهریور 92 21:24
خدارو شکر که دختر باهوشی مثل الیسا فرزند شما پدر و مادر باهوش شده که انشالله هوش سرشاری که خداوند عنایت کرده با تلاش و زحمت و عشق ورزیدن شما هدر نره ، خدا حفظ کنه این دختر ناز رو
براتون ارزوی موفقیتهای بیشتر دارم


ممنونم عزیزم که اینهمه به ما لطف داری دوست مهربونم. خدا کنه عزیزم . ممنونم همچنین برای شما دوست گل و مهربونم.
هیراد و عمه لیلاش
30 شهریور 92 21:27
راستی الهام جون مشاور خوب توی تهران هم میشناسی ؟
ممنون میشم کمکم کنی


عزیزم تو تهران کسیو نمیشناسم .
شیما مامان شاهین کوچولو
30 شهریور 92 21:56
عزیزم کل مطلبتو خوندم واقعا لذت بردم تبریک میگم به خاطر داشتن چنین دخمل باهوش و دوستداشتنی
خیلی خوشحال شدم.... ایشاله تو همه مراحل زندگیش موفق باشههههههههه


ممنونم که وقت گذاشتی دوستم. مرسیییییییییییییییییییییی. ممنونم دوست گلم
شیما مامان شاهین کوچولو
30 شهریور 92 21:58
با افتخار لینکتون کردم


مرسییییییییییییییییییییی
مینا مامان رونیکا
30 شهریور 92 23:39
الهام عزیز خیلی خوشحال شدم که اونهمه استرس و نگرانیات تموم شدن بخاطر الیسای ناز و باهوش هم خوشحالم و تبریک میگم بهت....قبلا واسه این پست نظر گذاشته بودم شاید درست ثبت نشده بود!
راستی میشه گفت منم تو دوران بارداری شرایط شما رو داشتم....درس و مسافرتهای زیاد و بدتر از همه دوری خانواده


قربونت برم عزیزم که به فکرم بودیی. ممنونم مرسیییییییییییییییییییییی. چرا منم جواب دادم ... ای جونم عزیزم
زهره مامانی مرسانا
31 شهریور 92 0:09
تبریک میگم هم به شما واسه داشتن چنین دختر باهوشی هم به الیسا جون به خاطر چنین پدر و مادر فرهیخته ایی


ممنونم عزیزم . قربونت دوست گلم که اینقد به ما لطف داری مرسیییییییییییییییییییییییی
زهرا
31 شهریور 92 1:18
معلومه که مامان وبابای باهوش ومهربون وفداکارکه داشته باشی خودت هم باهوش میشی الیسای دوست داشتنی
الهام عزیزم بهت تبریک میگم واقعا داشتن بچه باهوش نعمت بزرگیه وافتخاری بزرگ برای شماست انشالله ازهوش سرشارش توهرزمینه ای که دوست داشته یاشه استفاده کنه وبهترین باشه


ممنونم زهرا جون لطف داری عزیزم . مرسی عزیزم قربونت برم گلم
زهرا
31 شهریور 92 1:20
الهام عزیزم میشه بگی توچه سنی الیسارو ازپوشک گرفتی؟؟؟؟؟؟؟
مرسی عزیزم


من الیسا رو تو2 سالگی بعد از تولدش و تو یک هفته از پوشک گرفتم . قربونت برم گلم
مامان زری ترانه
31 شهریور 92 9:16
برای دختر فهیم و زرنگ و با هوشمونو

الهام جان براش اسپند دود کن


ممنونم خاله جونی مهربوووووووووووووووووووووووووونم . مرسییییییییییییییییییییییی
صبا خاله ی آیسا
31 شهریور 92 9:47
الیسای عزیزم
میبوسمت
انشاالله همیشه موفق باشی
الیسای یکی یه دونه ی خوشگل و باهوش
از ته دل خیلی دوست دارم


ممنونم خاله جونی مهربوووووووووووووووووووووونممرسی عزیز دلم . منم خیلیییییییییییییییییییییییییییی دوستون دارم عزیزم

مامان حلما
31 شهریور 92 12:27
سلام عزیزم
ممنون از این که وقت گذاشتی برا جواب دادن به سوالم
با اجازتون شما رو لینک میکنم.از این که با خانم فهمیده ای مثل شما دوست شدم خیلی خوشحالم.


سلام دوست گلم . خواهش میکنم وظیفم بود کاری نکردم قربونت . مرسیییییییییییییییییی که اینهمه لطف دارین به من دوستم منم خیلی خوشحالم با شما آشنا شدم عزیزم

ツ ستایش مهربون ✿ ستایش خوش زبون ツ
31 شهریور 92 12:58
انشالله که خدا حفظش کنه این گل دختر نازو برای شما


ممنونم خاله جونی مهربون دیگه حسابی دلمون تنگ شده بو براتون عزیزم
ممنونم عزیزم مرسییییییییییییییییییی
آناهیتا مامانیه آرمیتا
31 شهریور 92 14:08
آفرین به دخترزرنگ وباهوش عاشق عکسهات شدم تپلیه نازخاله


ممنونم خاله جونی مهربوووووووووووووووونم. مرسییییییییییییییییییییییییییییی
خواننده ی همیشگی!!
31 شهریور 92 17:41
سلامی دوباره
وقتی این پست رو خوندم نتونستم چیزی ننویسم
نمیدونم..یه حس خاصی بهم دست داد
مامان خییییلی خوب وبامسئولیتی هستین والبته الیسا هم دختر نااااز وباهوشیه
همیشه آینده رو انگار میشه از چشمای الیسا خوند
منم باخوندن پستا خودم تنهایی لذت می برم
براش اسپند دود کنین
آرزو می کنم عشقتون همیشه پایدار باشه...


سلام دوست عزیز ممنونم که به ما سر میزنی عزیزم . مرسی عزیزم نظر لطفتونه . ممنونم عزیزم مرسییییییییییییییییییییییییییییی بازم پیش ما بیا دوستم داشتن همچین دوستهای خوب و مهربونی باعث افتخاره گلم .
الهام مامان محمدحسین
31 شهریور 92 21:50
تبریک میگم عزیز خاله که اینقد باهوشی...
با این لباسای خوشگل آدم دلش دختر میخواد...



ممنونم خاله جونی مهربونم . مرسیییییییییییییییییی حالا انشااله دومییییییییییییییییی.
مهرناز(مامان آرسام)
31 شهریور 92 23:16
الهی من قربون این دختر باهووووووووووووووش برم
شکی نبود که الیساجونم 1 نابغه ی تیزهوشه
واااااااااااااااااااااااااااااای چقدر ذوق کردم واسه اون عکسای نینی گولوییش!
آخه چقدر تو خوردنی بودی و هستی خوشگل خالههههههههههه
الیسا باید به داشتن همچین مامان کوشا و پیگیری افتخار کنهههه


خدا نکنه مهرناز جون مهربونم . ممنون از لطفت عزیزم. مرسییییییییییییییییییییییی. ممنونم عزیزم خیلی بهم لطف داری عزیزم مرسییییییییییییییییی..
مامان اریانا
31 شهریور 92 23:37
سلام ..واقعا لیسا جون باهوش و زرنگ ..اسپند حتما براش دود کنی ...دختر منم خیلی به درس و کتاب و کارت علاقه داره .منم دوست دارم سنجش ببرمش..ولی دقیقا نمی دونم چه جو جایی؟


سلام وست عزیز. ممنونم عزیزم . مرسییییییییییییییییی. من برای مشاوره رفته بودم و اونا به این نتیجه رسین که برای شناخت بهتر الیسا ازش تست بگیرن و شما هم اگه دوست دارید میتونین مشاوره برید حتما راهنماییتون میکنن عزیزم .
مامان آروین (مریم)
1 مهر 92 8:13
سلام به مامان و بابای مهربون الیساخانومی .
خدا رو شکر که به خواستتون رسیدید و خداوند منان دختر باهوش و زیبائی رو بهتون هدیه داده . بهتون تبریک میگم که خداوند متعال شما رو لایق مادر و پدر شایسته ای دانسته . و صد البته پشتکار ، مهارتها ، فنون یادگیری و داشتن حوصله و تحمل شما مامان و بابا و مخصوصا مامان الهام دلیل بر داشتن چنین دختریست .
خیلی خوشحالم و نمیدونم چی بگم . از روز اولی که با وبتون آشنا شدم متوجه شدم که الیساجونی دختر خیلی باهوش و مودبیه و من چقققققققققدر دوسش دارم .
از خداوند رحمان و رحیم آرزوی سلامتی و شادی را برایتان خواستارم و امیدوارم 120 سال سایتون بالای سر الیساجونی باشه و هر روز شاهد موفقیتها و سربلندیهایش باشین و افتخار کنین به وجود نازنینش .




سلام به دوست گل و مهربونم مریم جون که همیشه به ما لطف داری عزیزم . ممنونم یه دنیا ممنونم از اینهمه محبتت عزیزم مرسیییییییییییییییییییییییی. ممنون از دعای خیلییییییییییییییییی قشنگت مرسی عزیزم
یاسمن مامان الیسا
1 مهر 92 8:57
ماشالا به الیسای عزیزم. الهی که خدا حفظش کنه
تبریک میگم بخاطر داشتن الیسا عزیز


ممنونم عزیزم مرسییییییییییییییییییییییییییی . فرشته های نازتو ببوسشون
سهیلا مامان آیسا
1 مهر 92 8:58
آفرین دختر زرنگ وبا هوشم
خوشحالم الهام جون که یه تصمیم درست گرفتید.ببوس الییسا جونو


ممنونم خاله جونی مهربونم. مرسییییییییییییییییی . قربونت برم
مامان بهراد
1 مهر 92 9:10
ماشاالله به این همه هوش و استعداد و مرررررررررررسی مامان که این همه برای این پرنسس خانوم تلاش می کنه و بی شک همه ی اینها نتیجه ی زحمات این مامان نمونه ....
عزیز خاله الهی همیشه تو تمام مراحل زندگیت موق و پیروز باشی و همیشه همین طور دل مامان و بابات رو شاد کنی

دوست دارم یه عالمه هر چی بگم بازم کمه....


قربونت برم دوست گل و مهربونم مرسییییییییییییییییییییییییی. لطف داری عزیزم بس که خودت مهربونی . ممنونم از دعای خیلی قشنگت دوست گلم . ما هم خیلیییییییییییی دوستون داریم راهمون که نزدیکه تازه ما چون پروژمون تو سرخرود بیشتر وقتها اونجاییم و انشااله تو یه فرصت خوب همدیگه رو ببینیم و اون گل پسری جیگرو حسابی بچلونمش تا سیر بشم قربونش برم
لیلا مامان پرنیا
1 مهر 92 18:52
باز پاییز است، اندکی از مهر پیداست

حتی در این دوران بی مهری باز هم پاییز زیباست

مهرت قشنگ ٬ پاییزت مبارک . . .



ممنونم لیلا جونم دوست گلم
فاطیما
1 مهر 92 23:33
مامان ِ الیسا
میشه لدفنی ؟
آخه حجم ِ مطالب صفحه اول انقده زیاده من هر موق ِ میام هنگ میکنه نتم

بهدن هم آفرین به شوما که مامان خیلی خیلی خوبی استی ..اصن آدم انرژی میگیره از شوما .. بهدن تر آفرین و هزار ماشالا به دخدر یکی یدونه ی خعلی گلت


ببخشید عزیزم حتما کمترش میکنم تا راحتتر باز شه گلم
مامان نیروانا
2 مهر 92 12:11
عزیزم چه قدر خوب که مشهد رفتی.من نیروانام و الانم نی نی دومم نذر امام رضا و باید حتما با 2 تا نی نی برم اگر خدا بخواد.


ممنونم . انشاالله خا نگه دار هر دوتا فرشتتون باشه
آرزو
2 مهر 92 12:40
سلام مامان الهام
من تازه گیها با وبلاگتون آشنا شدم..و خیلی از دیدن وبلاگتون لذت بردم..منم مامان یه عروسک کوچولو هستم که تازه وارد نه ماهگی شده..با دیدن وبلاگ شما تصمیم برای درست کردن وبلاگ برای دختر مصمتر شد..چون از این طریق میتونم دوستای مجازی داشته باشم..مخصوصا آشنای با شما برام خیلی با اهمیت ..اگه قابل بدونید..
اگه ناراحت نمیشد ..میخواستم راهنماییم کنید..من از بچه داری و آموزش بچه..در واقع هیچی بلد نیستم..خیلی در تلاش هستم ..خیلی هم وسایل آموزشی تهیه کردم اما نمیدانم الان زمانش هست یا نه..اگه میشه یه مقدار کمکم میکنید؟؟؟؟؟؟؟

الیسای شما فوق العاده است..خداوند حفظش کند..
الهی همیشه لبش خندان...همیشه همیشه دلش شاد و عاشق...و زیر سایه شما مادر دلسوز و فداکار و پدر مهربان بزرگ بشه..


سلام دوست گل و مهربونم و ممنون از اینکه به ما سر میزنیدو بهمون لطف داری عزیزم. خدا فرشتتونو براتون نگه داره عزیزم وبلاگ برای نی نی ها خیلی خوبه هم یه فتر خاطرات میشه برای آینشون هم یه دنیای یگه برای ما مامانها که از دیدن کارهای بچه هامون لذت میبریم و کلی دوستهای خوب پیدا میکنیم.ممنونم دوست گلم که منو لایق دونستی منم خوشحال میشم تو هر زمینه ای بخواید ر خدمتتون باشم . قربونت از دعای خیلی قشنگت ممنونم.
مهسا مامی کیارش
2 مهر 92 13:52
عزیزدلمی دختر باهوش و نابغه دوست داشتنی الهام جون واقعا خسته نباشی و واقعا تحسینت میکنم که با این همه فعالیتی که خودت داری بازم وقت برای الیسا جون میذاری دوستموای از خدا میخوام که یه خورده از این انرژی تورو به ما هم بده الهام جون دوستون دارم و براتون آرزوی موفقیت میکنم دوست خوبم

ممنونم خاله مهسای مهربووووووووووووووووووووووونم . قربونت برم عزیزم . مهسا جون خوت عالی هستی دوست گلم . ما هم خیلیییییییییییییییییییییی وستون داریم عزیزم گل پسری نازمو ببوسش
فاطیما
2 مهر 92 23:56
مخسی مامان ِ گل الیسا


خواهش میکنم عزیزم . مرسی که به ما سر میزنی عزیزم
مامان اریانا
3 مهر 92 0:20
افرین به این دختر باهوشومامان نمونهاگر دوست داشتی تبادل لینک داشته باشیم ...البته من الیسا جون رو دوست دارم و ماجرهاشو دنبال می کنم


ممنونم عزیزم. قربونت برم لطف داری .مرسییییییییییییییییییی از اینکه به ما سر میزنید دوست گلم چرا که نه خیلی هم خوشحال میشم اگه میشه آدرستونم بذارین تا منم پیشتون بیام
سمیرا مامی سایان
3 مهر 92 17:07
اوخییییی عزیزم کیف کردم با دیدن عکسای خوشگلت به به

/افرین به تو دخمل زرنگ و باهوووش و باریکلا به مامانت اه اینهمه واست وقت میزاره دست مامانت درد نکنه


اااا چه جالب پس بجنورد هم اومدین عزززیزمممم


قربونت برم عزیزم مرسیییییییییییییی. ممنونم وست گلم لطف داری . بلههههههههههه
مامان حلما
3 مهر 92 17:58
سلام عزیزم
از بس الیسا جون تو دلم رفته هر روز میام وبش و چند تا از پستاش رو میخونم. مامانی بازم برات زحمت دارم.
میخواستم از یه مامان با تجربه بپرسم بهترین بازیهایی که من الآن میتونم برا تقویت هوش حلما جون انجام بدم چیا هست و شما با الیسا جون تو این سن که بود چه بازیهایی میکردین؟
بازم از لطفتون ممنون میشم.


سلام دوست گلم . مرسییییییییییییییی بس که مهربونی قربونت .خواهش میکنم عزیزم تو این سن بیشتر میشه رو تمرکزشون کار کرد و تماس چشمی خیلی مهمه مخصوصا موقع شیر خوردن تو چشاش نگاه کنید و بهش توجه کنید و نازش بدید و میتونید چیزهای صدا دارو یه سمت بذارید که بچه حواسش نیست و بعد صداشو در بیارید تا توجهش به اطرافش بیشتر باشه و از اینکه با چیزی بازی کنید تا با چشماش اونو دنبال کنه و ماساژ که خیلی خوبه برای بچه ها و قبل خواب میتونید براش لالایی و یا قصه های کوتاه بخونی تا عادت کنه من در کنار همه اینا الیسا رو خیلی بیرون میبردم تو هر هوایی با کالسکه میبردمش و باهاش حرف میزدم و اصلا نذاشتم تلوزیون نگاه کنه حتی آموزشی تا 2 سال بازم هر سوالی بو خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم دوست گلم.
مامان ساجده
3 مهر 92 23:13
قربون دخمل باهوش بشم من
خانمی بهتون تبریک میگم با این فرشته نازی که خدا بهتون داده
در ضمن حتما براش اسپند دود کنید بچمون به چشم نیاد
الیسا جون امیدوارم تو همه مراحل زندگیت موفق باشی


خدا نکنه خاله جونیییییییییییییییی مهربونم . ممنونم ساجه جونم مرسیییییییییییییییییی. قربونت برم دوست خوبم مرسییییییییییییییییییییی
مامان دیانا
4 مهر 92 7:42
سلام عزیزم تبریک میبگم ایشالله همیشه شاهد موفقیت دختر نازمون باشی

خانومی میخواستم یک سری کتاب واسه دیانا بخرم
چن بار خرید کردم دیشب هم یک سری خریدم گفتم با شما مشورت کنم چه کتابی بخرم بهتره
اسمشو اگه لطف کنید بگید ممنون


سلام دوست گلم ممنونم . ممنونم از اینهمه لطفتون عزیزم حتما عزیزم تو پست بعدی حتما عکس و اسمشونو میگم عزیزم .
زهره مامان پرهام
5 مهر 92 22:19
سلام الهام گلی خوبی عزیزم،من همیشه به وبلاگت سر میزنم واقعا بهت تبریک میگم عزیزم اول برای داشتن همچین عسلی که داری،دوم به خاطر وجود خودت که اینقدر نمونه ای من از اول بارداریم به وبت سر میزدم واقعا از شیوه ی تربیتت خوشم میاد من تازه یک ماه زایمان کردم میخوام تا جایی که یتونم از شیوه ی تربیت شما استفاده کنم البته امیدوارم که بتونم،امدوارم همیشه موفق باشی هم خودت هم دختر ملوست.




سلام به دوست گل و مهربونم و یه تبریک بخاطر فرشته کوچولوی نازت امیدوارم خدا حفظش کنه . . عزیزم ممنونم بابت لطفت دوست گلم مرسیییییییییییییییییی


فرناز
6 مهر 92 12:14
الهام جون سلام
مامان الینا هستم که به تازگی لینکم کردین، ساکن آمل.
بهتون تبریک میگم به خاطر دختر فوقالعاده ای که دارین. من نمیتونم مثل شما مادر نمونه ای باشم ولی دلم میخواد برا دخترم یه کاری بکنم. اینجا هم جایی رو بلد نیستم. میشه بگین کجا رفتین مشاوره؟ اصلا آمل چه امکاناتی برا بچه های یک سال به بالا داره؟ سوال زیاد دارم و جاش اینجا نیست. لطف میکنید اگه میل بزنید.
ممنون.


فرناز
6 مهر 92 15:54
الهام جون یه بار دیگه نظر گذاشتم ولی نفهمیدم ازسال شد یا نه
عزیزم مامان الینا هستم، هدیه روشن خدا.

بهتون تبریک میگم به خاطر وجود دختری مثل الیسا. ایشالا همیشه سالم و شاد باشین در کنار هم.
من تو شهر شما غریبم و جایی رو بلد نیستم. میخوام ازتون راهنمایی بگیرم در مورد امکانات شهرتون برای بچه ها. هر چند میدونم بچه خدش باید استعداد داشته باشه اما نمیخوام من کوتاهی کرده باشم.
ممنونم.

ممنونم دوست گل و مهربونم از اینکه به ما سر میزنید . ای جونم همشهری هستین پس خیلییییییییییییی خوشحال شدم عزیزم . منظور از امکانات خوب متوجه نشدم عزیزم خانه کودک و مهد یا ... اگه لطف کنید دقیقا بگید تا منم تا جایی که میدونم کمکتون کنم مرسیییییییییییییییییی

مامان الی
7 مهر 92 2:12
سلام عزیزم،من الهه هستم.تقریبا از زمانی که وبلاگ برای بچه هام درست کردم و پیداتون کردم بهتون سر میزنم.واقعا عالی بود و بهتون تبریک میگم از دو بابت یکی به خاطر دختر باهوش و نازی که دارین و یکی هم به خاطر این همه زحمت وتلاشی که در راه تربیت بچتون بکار میبرید ودر اصل یک مادر نمونه به تمام معنا هستید.من که خیلی ازتون خوشم میاد و افسوس میخورم که چرا نمیتونم مثل شما با حوصله باشم و همیشه عذاب وجدان دارم. بچه دوست دارم ولی تو بچه داری یکمی کم صبر و بی حوصله ام .شما رو کردم یه الگوی خوب برای خودم،وقتی به وبلاگتون سر میزنم کلی انرژی میگیرم و سعی میکنم که بچه داری رو سخت نگیرم و از در کنار بودن با بچه هام لذت ببرم.راستی یه سوال داشتم من دخترم 4 سال و 9 ماهشه الان موقع خوبی برای سنجش هست؟کجا باید ببرمش سنجش ؟به نظرتون لازمه؟ممنون.
امیدوارم دوستای خوبی برای هم بشیم.دوستون دارم


سلام دوست عزیز ممنونم از اینکه همیشه بهمون سر میزنید و اینهمه لطف دارین بهمون عزیزم. نظر لطفتونه عزیزم مرسییییییییییییییییییییی. میتونید با یک مشاور مشورت کنید اول خودش بچتونو میبینه و راهنماییتون میکنه ولی من فکر کنم چیز خوبی باشه و میتونه کمک کنه تا ما بیشتر بچمونو بشناسیم و بدونیم چه جور توانیهایی ارن و اونارو میتونیم پررنگ کنیم .همچنین خوشحالم با شما دوست گل و مهربونم آشنا شدم
مامان نیروانا
8 مهر 92 20:18
عزیزم کی میشه نیروانای منم اندازه ی تو بشه


دوست گلم تا چشم بهم بزنی دختر نازت بزرگ میشه
فرناز
17 مهر 92 22:17
سلام الهام جون
بین پستام خیلی فاصله افتاد. رفته بودم خونه مامانم.
خودم که همشهریتون نیستم. همسرم همشهری شماست.

تهران کلاسای خلاقیت و کارگاههای رشد کودک هست که کودک از 6 ماهگی به همراه مادرش شرکت میکنه. ولی متاسفانه اینجا چنین امکاناتی نداره.
حالا یه چیزایی تو این مایه ها پیدا میشه آیا؟
من چون اینجا تنهام فکر کنم بیشتر از دخترم خودم به اینجور جاها احتیاج دارم.

امکاناتی مثل خانه بازی و اینجور چیزا برا بچه های یک ساله میخوام.
آدرس اون مرکز مشاوره رو هم بدی ممنون میشم. با اون تست مفصلی که از الیسا جون گرفتن فکر کنم یه چیزایی حالیشونه

مرسی عزیزم.


هنگامه
26 مهر 92 19:20
واااااای ماشاله چقدر بچه ها زود بزرگ میشن ....


واقعا همینطور هنگامه جون
فرناز
6 آذر 92 23:40
الهام جون بازم پیامم نرسید بهت؟ آدرس اون مرکز مشاوره رو میخوام عزیزم. میدونی که من آملی نیستم و اینجا زیاد آشنایی ندارم که ازش برای اینجور چیزا تحقیق کنم. حالا که شما راضی بودی آدرسشو به منم لطف کن بده. من مامان الینا هستم. وبلاگ الینا هدیه روشن خدا
زهرا
12 آذر 92 13:43
سلام الیسا جونم قربونت برم که اینقدر نازومهربون هستی عزیزم لینک شدید